Menu

  • ANA SAYFA
  • G.K.'NİN KALEMİNDEN
  • BÜŞRA ŞÜKRAN'IN KALEMİNDEN
  • ANLATIMLI DİKİŞ
  • YOU TUBE'DA BİZ

    24 Mart 2014 Pazartesi

    Pelerin Yapımı / Resimli Anlatım



    Yaklaşık 3 metre kumaş gidiyor pelerini yapmak için.
    Bu modelde kolu biraz kısa yaptım, 3-4 parmak bilekten kısa uzun gömleklerle kullanımı rahat oluyor.
    Yazlık için daha uygun.
     kışlık yaptığımda tam boy kol yapmıştım 140 cm eninde kumaştan.
    Bu model yaklaşık  eni 1.25yani kolların olduğu bölüm.

    Boyu 1.30, kısaltılabilir uzaltılabilir, benimki pardesü boyutunda.
    Enine ne kadar kumaş kullanacağınızı mezurayla bir kolunuzdan başlayıp omuzlarınızı da ölçerek alabilirsiniz.
    Ön parça ve arka parçayı 125'e 130 boyunda iki parça kumaşı yere seriyoruz kaymaması için iğneleyebilirsiniz..
    Aşağıdaki resimde görüldüğü üzere arka ve ön beden olacak kumaşları eninden üst üste katlıyoruz.
    Mezura olan kısım boyu!
    Resimde görüldüğü üzere yaka oyuğunu çiziyoruz, ister elinizle çizin ister  herhangi bir bluzunuzu üstüne koyarak çizin ya da benim yaptığım gibi daha önceden çıkarmış olduğunuz yaka pervazını üzerine koyup sabunla çizin.
    Yakayı çizdikten sonra çizgimizin bitttiği yere cetveli koyun birüçgen çizin, üçgenin alt kenarı resimde de görüldüğü gibi 15 cm olacak. Sonra bu çizdiğimiz üçgeni makasla kesin. Bunu yapmamızın amacı pelerinimizin arka ve ön kısmında gereksiz kumaş birikintisi olmaması için.


    4 katlı olan kumaşımızın altına kaç cm yapmak istiyorsak önce 1 çizgi alın ben 1.30 cm aldım sonra sabun yardımıyla kumaşı düz değil yuvarlayarak çizelim, resimde de görüldüğü gibi.

    ,


    Üsten çizdiğimiz üçgen kısmı ve altını kestiğimizde oluşacak görüntü altta ki resimde ki gibi olacak.(dört katı beraber kestiğimiz için iğneli olmasına ve kumaşı kaydırmamaya dikkat edin.)



    Kumaşı resimde gördüğünüz gibi alt ve üst beden üst ste gelecek şekilde açın.
    İğnelediğimiz için kumaşta kayma olmayacak.
    Ve  kumaşın üçgen kestiğimiz yerlerini kollarımıza gelecek kısmı 1 cm geriden teğelleyip dikiş makinasında dikin. Ön bedeni düğmelerin geleceği yeri, ortadan kesin. (Sadece önü kesin, arkayı kesmeyin)


    Yaka pervazlarını elinizde bir arka yaka pervazı varsa eğer onu kalıp olarak kullanarak 4 adet kesin.(arka yakapervazını kumaş katına getirip keserseniz 3 parça kesmiş olacaksınız)
    Eğer yaka pervazı kalıbı elinizde yoksa diktiğimiz pelerinin yaka kısmına 5 cm ölçerek yakasının kalıbını çıkarın. Paylı kesin, üzerine ütüyle kumaş tela yapıştırın. pelerin düz pervaz ters olacak şekilde teğelleyip dikin, (bu aşamanın resmi malesef yok.)




    Klapalarını 6 cm eninde boyu 1.30 olacak şekilde kestim.
    Ütüyle tela yapıştırdım. 
    Pelerin düz klapa tela yapışmış yüzeyi yani içi ni üst üste diktim.
    Ütüledim.






    İlikleri ve düğmeleri istediğiniz ölçüde ayarlayın.
    Kenarını ister kıvırın ister benim yaptığım gibi biyeleyin.(biye anlatımı internette çok olduğu için yapmadım) 

    Kemer yerlerini açmak için Pelerinimizim yaka kısmından 27-35 cm. arası aşağıya bir çizik alalım.
    Düğmeler kapalıyken düğmenin bitiminden  ölçerek 11 cm işaretleyelim.
    Aynı işlemi yan parçaya uygulayalım.
    Bu aldığımız ölçünün yerine 2cm eninde, 4.5 cm yüksekliğinde 1 dikdörtgen çizelim.
    Ön 2 parçaya çizdiğimiz dikdörtgenleri kopya kağıdı ve ruletle arkasına geçirelim.
    (kemer yerini daha aşağıda veya daha yukarda yapabilirsiniz)
    ..Ben 34 cm aşağıdan aldım.







    Kalan kumaşlardan kemer yerlerini açmak için 4 tane yaklaşık 12-13 cm en ve boyunda parça kestim.
    Cetvelle bu parçaların üzerene 2 cm eninde 4.5 cm yüksekliğinde dikdörtgen çizdim.(kumaşın tersine)
    Bu dikdörtgeni de ortan ikiye tekrar çizdim.


    Pelerin düz, parça ters olacak şekilde pelerindeki ve parçadaki dikdörtgenleri birbirine iğneledim(isterseniz kaymasın diye teyelde alabilirsiniz) ve dikdörtgenin dışına dikiş geçtim.


    Kumaş parçası ve pelerin dikildikten sonra kestim, kenarlarını  resimde gözüktüğü gibi üçgen şeklinde...


    Kestiğim parçayı içe çevirdim.


    İçe çevirdiğim parçalara elimle dikdörgen şekli verip iğneledim ve kemer yerini(dikdörtgenin dışını) el dikişiyle diktim.

    İçten dikişin görünümü

    Dıştan görünümü.

    Ve pelerinimiz ütülendikten sonra giyilmeye hazır.
    Hemde magazalarda satılanların çooook çoook çoook altı bir paraya..:)



    19 yorum:

    1. Cok guzel olmus,guzelde anlatmissiniz

      YanıtlaSil
    2. Ya çok begendim blogunuzu pelerin harika olmuş cok incelikleri var

      YanıtlaSil
    3. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Blogunuz çok güzel çk yararlı postlar yayınlamışsınız teşekkürler.
      Yeni blogger olrk bnde beklerim : symcouture.blogspot.ro :)

      YanıtlaSil
    4. Çok başarılı ve çok güzel bir anlatım olmuş.Anlatması dikmesinden daha zordur.Tecrübe ile sabit...Ellerine sağlık.Ayrıca çok da güzel dikmişsiniz. Güle güle giyin.

      YanıtlaSil
    5. Çok güzel olmuş.
      Elinize saglik bayıldım.

      YanıtlaSil
    6. Çok güzel olmuş, harikadan da harika. Bi sorum olacak, yan kısımları diksek kullanım kolaylığı açısından, modelini bozmuş olur muyuz

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Çok teşekkürler, yanları kapalı buna benzer bir model var, ama bu modelin duruşu daha güzel oluyor..:)

        Sil
    7. Cok begendim kislik olarak bende diktirmek istiyorum ne kadars mal olur acaba bi bilginiz varmi? ellerinize saglikk keske yetenegim olaydida ben dikseydim ama nerdeee :))

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Terzinin insafına kalmış..:)
        Ama çok maliyetli olmuyor ben bu pelerini en fazla 15 tl mal ettim..

        Sil
    8. Henüz dikişe yeni başladım eliniz sağlık çook beğendim inşallah biz de sizin yaptığınız gibi yapabiliriz.
      sevgiler:)

      YanıtlaSil
    9. Maşallah, görüşmeyeli baya bir kendinizi geliştirmişsiniz kızlar.. :)
      Çok özemdimmm ;)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Öyle oldu galiba :)
        Senin yaptıklarına da biz imreniyoruz bu arada :)

        Sil

    HERKES YORUM YAPABİLİR.
    Siteniz veya bloğunuz yoksa, profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın, AD yazan kısma adınızı yazın, URL kısmını doldurmasanız da olur, yorumunuzu yazıp,

    " YAYINLA "

    yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir.

    Fikirlerinizi paylaşıp bizi yalnız bırakmadığınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...